Shine on, you crazy diamond!

Carpe diem!

Η παιδική ηλικία

with 23 comments

childhood.jpg

Μόνο επειδή η τρομακτική δραστηριότητα του γεννητικού συστήματος είναι ακόμη λανθάνουσα, ενώ η εγκεφαλική δραστηριότητα βρίσκεται ήδη σε πλήρη ενεργητικότητα, η παιδική ηλικία είναι ο καιρός της αθωότητας και της ευτυχίας, ο παράδεισος της ζωής, η απολεσθείσα Εδέμ, προς την οποία στρέφουμε πάλι με νοσταλγία το βλέμμα σ’ ολόκληρη την πορεία της ζωής που μας απομένει.

Arthur Schopenhauer

Written by Nina C

Παρασκευή, 19 Οκτώβριος 2007 στο 12:03 π.μ.

Posted in Books, The Bag Of Posts

23 Responses to 'Η παιδική ηλικία'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Η παιδική ηλικία'.

  1. επίσης το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα / σύμπλεγμα της Ηλέκτρας αναπτύσσεται και επιλύεται (ή συχνότατα ΔΕΝ επιλύεται) στις ηλικίες μεταξύ 3 και 8 ετών.

    Μόνο ο ανέραστος Αρθούρος θα μας κάνει τον έξυπνο;

    Кроткая

    19 Οκτ 07 at 12:49 π.μ.

  2. και ακόμη επίσης, το Οιδιπόδειο είναι σύμπλεγμα κυρίως των γονιών…

    Μόνο το Κροτάκι θα κάνει την έξυπνη;

    (ελπίζω να συγχωρέσετε την υπερβολική οικειότητα που δεν δικαιολογεί η ιστορία!)

    giagiaduck

    19 Οκτ 07 at 9:05 π.μ.

  3. Εγω παλι,γιατι δε θελω να τα θυμαμαι,κεινα τα χρονια?…
    Ισως επειδη τα κουσουρια μου, τα απεκτησα τοτε….

    Kaveiros

    19 Οκτ 07 at 12:00 μ.μ

  4. Ο Αρθούρος είχε δύσκολα παιδικά χρόνια και καθόλου αποδοχή απ’ τη μητέρα του, γι’ αυτό τα λέει αυτά!

    αλεπού

    19 Οκτ 07 at 1:00 μ.μ

  5. ασχέτως αν έχει δίκιο.
    Α, ναι και ξέρω: my comment is awaiting moderation…

    αλεπού

    19 Οκτ 07 at 1:01 μ.μ

  6. Χα Χα, τι μας λέει ο κύριος;
    Δικαιολογείται μόνο επειδή στα χρόνια του δεν είχε γράψει ακόμα ο William Golding το lord of the flies.
    Δεν υπάρχει παιδική αθωότητα αγαπητή μου, τουλάχιστον μετά το 5ο ή 6ο έτος. Κάτω από κατάλληλο περιβάλλον όλη η αγριότητα μπορεί να βγει, και μάλιστα απροκάλυπτα.
    Είμαι αιρετικός; Ίσως.

    nik-athenian

    19 Οκτ 07 at 3:02 μ.μ

  7. το κάνεις επίτηδες ε;

    δεν εξηγείται αλλιώς!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (πάω να κοιμηθώ)

    ελένη

    19 Οκτ 07 at 4:15 μ.μ

  8. Αχά! Ο Αρθούρος πάλι!
    Επειδή βαριέμαι (ξεπάτωμα Παρασκευής γαρ) σ΄απαντώ μ’ ένα του Σ.Κινγκ :

    ” Όταν είσαι μικρός περνάς στιγμές τέτοιας ευτυχίας, που νομίζεις πως ζεις σ’ ένα μέρος μαγικό, όπως θα ήταν η Ατλαντίδα. Μετά μεγαλώνουμε και οι καρδιές μας σπάνε στα δυο.” ;)

    renata

    19 Οκτ 07 at 5:19 μ.μ

  9. Μα , … τι λέει ο άνθρωπος ;…
    Έχω παίξει εγώ τον “γιατρό” σαν ήμουν παιδί … Ουουου !
    Με όλη την συμμορία μου (παρέα μου ήθελα να πω)… κοριτσάκια τε και αγοράκια …. Τι θαρρείς τυχαίως διάλεξα αυτό το επάγγελμα , που κάνω ; έξι χρόνια το… σνομπάριζα το Αριστοτέλειο και την Ιατρική του ….. “Περίπατο” έκανα …. Τόσο εκπαιδευμένη ήμουν …. Ακούς εκεί … “αθωότητα” , και …. “λανθάνουσα δραστηριότητα του γεννητικού συστήματος” … Ας καγχάσω .

    silia

    19 Οκτ 07 at 5:39 μ.μ

  10. και φυσικά, ασχετα με το τί λεει ο θειος Αρθουρος ( χιλιοβασανισμένος απο την αυταρχική μητερα) ειναι καλό να διατηρήσουμε με καθε τροπο την αθωότητα των παιδικών των χρόνων, όχι πια των δικών μας αλλά των παιδιών που έρχονται. Ας ζήσουν κι αυτά λίγο απο την ανεμελη μικρή δεκαετία της προετοιμασίας.

    ritsmas

    19 Οκτ 07 at 6:47 μ.μ

  11. Δεν συμφωνούμε κύριε Αρθούρε μου, αλλά χάρηκα που άκουσα την άποψή σας. Πάω τώρα να πιω τσάι γιατί δεν βγαίνει η φωνή μου…

    QueenElisabeth

    19 Οκτ 07 at 8:20 μ.μ

  12. Σχετικό και άσχετο: αυτή η παιδική ηλικία την οποία αναπολούμε με τόσο νοσταλγία, δεν είναι η ηλικία που δεν έχεις επιλογές και ελευθερία; Δεν είναι δική μου σκέψη - και ούτε τόσο βαθιά όπως του κειμένου του S., αλλά είναι το πνεύμα ενός κεφαλαίου ενός βιβλίου με cartoons του Waterson, που έχει σχεδιάσει τον Calvin and Hobbes. Όσοι έχουν ζήσει Αμερική θα τον ξέρουν. Καλησπέρα.

  13. Τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς είναι καθαρά επίκτητα, έχουν να κάνουν με τις συνθήκες ζωής, παιδείας ανατροφής. Για να εισπράξεις συμπεριφορές αθωότητας πρέπει να έχει επενδύσει ο γονιός,το σόϊ, η οργανωμένη κοινωνία, το σχολειό ,η εκκλησία και όποιος άλλος περίγυρος σε αυτό.

    DIONYSOS

    19 Οκτ 07 at 9:52 μ.μ

  14. κι εγώ επειδή δεν συνήλθα ακόμη για να καταλάβω τι είπε ο ποιητής , λέω “όταν μεγαλώσω θέλω να μοιάσω στα παιδιά μου”

    Κ.Κ.Μ.

    19 Οκτ 07 at 10:00 μ.μ

  15. Συνοψίζοντας: ο μέγας Άρθουρ είχε διάφορα θεματάκια. Με τη μαμά του, με τον μπαμπά του, με τη γεννετήσια ορμή του, με τις γυναίκες, με τους ανθρώπους γενικώτερα. Αφήστε που κάνει ένα μέγιστο λάθος: καθόλου σε λανθάνουσα κατάσταση δεν βρίσκεται η σεξουαλικότητα στην παιδική ηλικία. Το τρίχρονο που χαϊδεύει το “πουλάκι” του, το κάνει επειδή του αρέσει, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνει γιατί. Οπότε (και) στο συγκεκριμένο απόσπασμα, τον βρίσκω μάλλον άκυρο!

    Composition Doll

    19 Οκτ 07 at 11:29 μ.μ

  16. ε, τι τον κουοτάρουμε τότε? για να τον αποκαθηλώσουμε;

    πφφφφ…. ρεβιζιονίστρια!

    Кроткая

    19 Οκτ 07 at 11:48 μ.μ

  17. @Krot, παιδί μου, τον κουοτάρουμε γιατί αν διαφωνούμε σε 20 πράγματα μαζί του, υπάρχουν άλλα 10 στα οποία συμφωνούμε. Τς τς τς…

    Composition Doll

    20 Οκτ 07 at 12:05 π.μ.

  18. Έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο όλη μας η ζωή να είναι μια καλή τη πίστη αναδρομική αποπληρωμή στη φύση για την επί πιστώσει παιδική μας ηλικία; …

    Myshkin vs Raskolnikov

    20 Οκτ 07 at 2:21 π.μ.

  19. @Myshkin vs Raskolnikov, καλωσορίσατε. Τροφή για σκέψη το σχόλιό σας και πολύ ενδιαφέρουσα, μάλιστα. Θα έπρεπε, βέβαια, να εξεταστεί σε όλες τις τις παραμέτρους και, κυρίως, συγκρίνοντας τις δυο ηλικίες: την παιδική και την ενήλικη.

    Composition Doll

    20 Οκτ 07 at 2:32 π.μ.

  20. Εδώ είναι που θα χρειαστώ μια χείρα βοηθείας (ένα πνεύμα βοηθείας ορθότερα). Εξ’ αυτών, γαρ, γνωρίζω μόνο την παιδική. Την ενήλικη απλώς την ψυχανεμίζομαι μέσα από τα όνειρα και τις φαντασιώσεις μου (που απορέουν από πού λέτε;).

    Myshkin vs Raskolnikov

    20 Οκτ 07 at 2:38 π.μ.

  21. @Myshkin vs Raskolnikov, συμφωνώ εν μέρει. Σαφώς και η παιδική είναι αυτή που γνωρίζετε στην ολότητά της, η ενήλικη δεν θα συμπληρωθεί παρά τη στιγμή του θανάτου σας. Όμως, παρόλ’ αυτά, μιαν ιδέα για το “τι παίζει”, δεν μπορεί, θα έχετε πάρει. Ακόμα κι αν είστε από αυτούς τους, ευλογημένους, ανθρώπους που διατηρούν ολόζώντανο το παιδί μέσα τους.

    Composition Doll

    20 Οκτ 07 at 2:43 π.μ.

  22. Να συμπληρώσω κι εγώ με το γνωστό κλισέ: “η μόνη μας πατρίδα είναι τα παιδικά μας χρόνια”.
    Δεν θυμάμαι ποιος, πότε, πού και γιατί το είπε, αλλά όσο μεγαλώνω, τόσο συμφωνώ…

    Allu Fun Marx

    20 Οκτ 07 at 10:42 μ.μ

  23. Α.Φ.Μ, στο περί πατρίδας θέμα οι απόψεις διΐστανται. Ο μεν Καρασούλος ισχυρίζεται πως “η μόνη του πατρίδα είσαι εσύ” (μην το πάρετε προσωπικά..), ο δε Πασχαλίδης πως “η μόνη μας πατρίδα είναι ο χρόνος”. :P

    Composition Doll

    21 Οκτ 07 at 9:51 π.μ.

Leave a Reply